Hoe te leren voetballen als een pro te spelen?

Laat bodybuilding niet aan de kant staan

Fysieke voorbereiding is essentieel. Om de explosie van Neymar en de kracht in de kick gelijk te stellen aan die van Roberto Carlos is het bijvoorbeeld noodzakelijk om te investeren in de bodybuilding.

Club opleiding

Het versterken van het werk aan de onderste ledematen (benen) is essentieel voor de snelheid, kracht en uithoudingsvermogenswinst.

Uit een studie is gebleken dat atleten die bijvoorbeeld wel hurkzitten, meer aandringen en trekken hadden dan atleten die dat niet deden.

Niet alleen voor het profvoetbal, maar ook voor de amateur is krachttraining een noodzaak.

Het is belangrijk om specifieke training op te nemen in je spelweek. Dus zoek een fysieke opvoeder, train goed en vlieg in het veld.

Maak een inspanning en voer jezelf beter

Een evenwichtige voeding is ook een van de sleutels tot goede prestaties tijdens het spel.

Door een uitgebalanceerd dieet is het mogelijk om vermoeidheid te verminderen, de intensieve activiteitstijd, zoals voetbal, te verhogen en de spieren te herstellen na een wedstrijd. Ik bedoel, veel gezondheidswinst, toch?

Investeer in koolhydraten met een lage glycemische index (zoals zoete aardappelen) voor de training. In de post, eet eiwit en eenvoudige koolhydraten. Maak fractionele maaltijden met veel fruit, groenten en groenten. Hydrateer jezelf veel.

Nu weten we dat je niet 40 dagen kunt blijven zonder te frituren. Het is moeilijk. In momenten van viering, na een gecompliceerde wedstrijd of na dat zweterige klassement in het kampioenschap, is het belangrijk om deze momenten van plezier toe te staan.

Dat wil zeggen, dat de barbecue om het resultaat van de woensdagavond ronde van de amateurcompetitie te vieren is nog steeds vrijgegeven.

En het zijn niet de mensen die dat zeggen. Dit is de ori├źntatie van de voedingsdeskundige van het Braziliaanse nationale team in het WK 2014.

Wedstrijd
Sport. Football. pic: 1981. The Southampton 1st team squad for season 1981-1982 with Manager Lawrie McMenemy, centre, flanked by Kevin Keegan and Alan Ball. Credit: Popperfoto.

Stretch jezelf in ALLE wedstrijde

Deze praktijk moet worden gevolgd door mensen van elke leeftijd, er is geen contra-indicatie. Vooral in de sport.

Stretching is een consensus binnen de sportgeneeskunde als een praktijk die blessures vermijdt en de prestaties binnen het veld verhoogt.

Met sommige oefeningen krijg je flexibiliteit, rek je je spieren en bescherm je je gewrichten voor de meest uiteenlopende spelsituaties.

Het ideaal is om te rekken voor het betreden van het veld en na afloop van het spel.

Het is belangrijk om alle lichaamsdelen te bewerken, zowel de onderste als de bovenste ledematen. Pas dan worden uw spieren voorbereid en verwarmd om de bewegingen uit te voeren.

Wees je bewust van je positionering

Weten wat te doen op het veld en niet verkeerd lopen, energie verspillen, zijn kwaliteiten van meer ervaren spelers.

Maar ook daar kan technologie u daarbij helpen. De Joga + app biedt een gratis Heat Map waar je precies weet welk deel van het veld het meest heeft gespeeld. Er zijn ook andere apps die iedere amateurvoetballer moet gebruiken.

Met Joga + op je telefoon geïnstalleerd, heb je ook toegang tot andere informatie zoals positionering en afgelegde afstand om je veldprestaties te verbeteren.

Zelfkennis is fundamenteel voor de ontwikkeling. Door Joga + te gebruiken in je wedstrijden hoef je niet langer de speler te zijn van een geweldig team om toegang te hebben tot de monitoring van je gegevens.