Manieren om beter te voetballen dan je misschien niet weet

1 – Verbeter uw perifere visie

Perifeer zicht laat je het spel op een andere manier zien. Dat wil zeggen, het breidt je gezichtsveld uit.

Met dit vermogen kan een speler de anticipatie van de marker voorspellen of een metgezel ongemarkeerd vinden, zonder het hele lichaam hiervoor te hoeven bewegen.

Maar een studie uitgevoerd aan de Federale Universiteit van Goiás in het jeugdteam van Vila Nova vond dat het mogelijk is om het te ontwikkelen met enkele eenvoudige oefeningen:

Visie stimuleren: De snelheid van de oogbewegingen maakt het mogelijk om binnen enkele seconden de focus van het ene doelwit naar het andere te verleggen. Train daarom uw oogspieren (beschouwd als de snelste in het lichaam). Een goede manier is om de ambassade te doen en de blik tussen de bal en het doel te verweven.

Haal je hoofd omhoog: De meeste spelers kijken naar de bal terwijl ze rennen. Een manier om perifeer zicht te trainen is om je hoofd hoog te houden. In het begin zul je veel doelpunten verliezen en veel toneelstukken missen. Maar als je leert, zul je je teamgenoten verrassen met de snelheid van de passes.

2 – Verbeter uw snelle redenering

De intensiteit van het spel is in de loop der tijd veranderd. Bekijk bijvoorbeeld de oude video’s van het driemanenteam uit 1970 om op te merken dat spelers een totaal ander tempo hadden dan de huidige teams.

Het spel heeft nu snelheid gewonnen. Hoe sneller je redeneervermogen, hoe beter je veldprestaties.

Om deze stichting te stimuleren, trainen geweldige teams vaak in het kleine veld. Zie hoe het Flamengo-team dit onlangs heeft gedaan.

Met minder ruimte moet je de stukken improviseren, omdat je minder tijd hebt met de bal in de voet. Resultaat: Uw creativiteit en motivatie worden uitgeoefend.

Wil in het volgende spel een kleine veldtraining doen?

Combineer met de teams van beide teams, en verwarm gedurende 5 tot 10 minuten met slechts de helft van het veld. Het idee is om dezelfde “dwaas” te spelen: spelers geven de bal aan elkaar door met slechts twee aanrakingen.

Om te stimuleren, te profiteren en een weddenschap te plaatsen! Versla het team dat een reeks van 20 passen kan geven zonder de bal te verliezen in een beweging.

3 – Ademhaling Correct  

Ademhaling is onvrijwillige beweging en hoewel essentieel voor het leven, weet 95% van de mensen niet goed te ademen.

Masterie en controle van de juiste ademhalingsbewegingen vergemakkelijken de beoefening van hardlopen, verminderen vermoeidheid en vermoeidheid – en helpen bij herstel en stretching na het sporten.

4 – Uw concentratie uitoefenen

Gerichtheid op het spel is net zo belangrijk als het uitwerken van fysieke en technische bewegingen.

Mentraal voorbereid zijn zal uw stress  en afleiding verminderen. Het zal gemakkelijker zijn om je emoties binnen een wedstrijd te controleren.

Psychologie in het voetbal wint steeds meer ruimte en professionals wijzen erop dat er veel manieren zijn om met deze vaardigheid te werken.

Zelfkennis is belangrijk om precies te weten wat uw aandacht krijgt en wat uw oorspronkelijke focus afwijkt. Verkennen en trainen zijn de paden die je een speler meer gericht op je doel maken.

5 – goed bewegen

Knowing precies wat te doen op de pitch en hoe uw taak te volbrengen is van cruciaal belang.

De applicatie Joga +  levert hiervoor aan het einde van je wedstrijd een exclusieve  Heat Map via de gegevens die door GPS    tijdens je voetbalwedstrijd zijn vastgelegd. Hier vindt u informatie over uw prestaties die u helpen uw prestaties te verbeteren.